22 درصد کودکان به مدرسه نمیروند
به گفته یک فعال حقوق کودکان، 22 درصد از کودکان کشور به مدرسه نمیروند.
به گزارش ایسنا،فرشید یزدانی با اشاره به پیماننامه جهانی حقوق کودک که براساس آن هر فرد زیر 18 سال کودک محسوب میشود، اظهار کرد: مجموع کودکان در سن مدرسه در سالجاری 14 میلیون و 700 هزار نفر هستند که مطابق آخرین آمار اعلام شده توسط آموزشوپرورش، حدود 11 میلیون و 600 هزار نفر از این تعداد در مدارس ثبتنام کردهاند.وی با بیان اینکه مابهالتفاوت تعداد کودکان در سن مدرسه نسبت به کودکانی که در مدارس ثبتنام
کردهاند، کودکان خارج از چرخه تحصیل را تشکیل میدهند، اظهار کرد: بر اساس این آمار، سه میلیون و یکصد هزار کودک خارج از چرخه تحصیل قرار دارند بنابراین میتوان گفت که 22 درصد از کودکان به مدرسه نمیروند.
یزدانی با اشاره به الگوی کودکان خارج از چرخه تحصیل سال 85 که از میان سه میلیون و 600 هزار کودک خارج از چرخه تحصیل یک میلیون و 700 هزار نفرشان کودکان کار بودند، گفت: طبق این الگو میتوان برآورد کرد که در سال 91 از میان سه میلیون و یکصد هزار کودک خارج از چرخه تحصیل، یک میلیون و 500 هزار کودک کار در کشور وجود دارد.
این وبلاگ با همکاری امید اکبری و سایر دوستان سعی بر این دارد نیم نگاهی داشته باشد به آسیب های اجتماعی رایج در ایران که توسط(گردآوری، تحقیق، مصاحبه، گزارش، نشست های خود اعضا با اساتید و دست اندرکاران امور و...) در حد توانایی مورد بحث و بررسی قرار گیرند.